After Work-fenomenet Out of Office har kommit att bli väldigt stort och har lockats tusentals afterworksugna till att delta i evenemanget som arrangerats runt om i hela Norden. Tre killar ligger bakom evenemanget som kommit att bli större än de någonsin trott, och de har på sätt och vis ändrat innebörden för uttrycket After Work.
I tidigare inlägg har vi skrivit och tipsat om en fantastisk festivalsommar i Stockholm. Nu är hösten här och det är många som undrar vad man kan göra då. De flesta jobbar och många söker efter spänning, umgänge och nöje i vardagen, och vad passar då inte bättre än att delta i evenemanget Out of Office när de arrangeras i just din stad!
En given plats för nätverkande
After Worken har kommit bli en vardagsfest, ett vanligt umgänge och ett vanligt sätt för nätverkande mellan karriärister. Fenomenet som skapats och drivs av tre före detta marknadsförare kopplar ihop nattklubb med afterwork och tar det hela ett steg längre med att ha kända artister på scenen. När evenemanget senast hölls i Stockholm ringlade sig köerna långa utanför Berns och populariteten för evenemangen har nog inte någon missat i de andra städerna som det hålls i heller. Nu finns biljetter tillgängliga för nästa Out of Office evenemang den 30 september. Då hålls den bombastiska festligheten i städerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Out of Office är ett välplanerad evenemang med en lättsam touch. Det är till för festande, där mottot är ”Louder music, less conversations”. Såhär säger krögaren Christoffer Orvelind till Helsingborgs Dagblad:
”Redan i grunden är det annorlunda. Komprimerad fest fast i after work-form. Det senare gör hela. Nattklubbskänslan är påtaglig. Den koncentreras och tidigareläggs under fredagskvällen, främst av två anledningar. Dels för att tilltala festsugna arbetsmyror, dels för att passa in i livspusslet. Premiären var grym. Här var fullt av heliumballonger i taket, rökmaskiner, konfetti, kolsyrepistoler och isfacklor.”